
Super Petrel to kompozytowy wodnosamolot, amfibia w układzie dwupłatowca ze śmigłem pchającym. Jest to samolot od początku zaprojektowany jako łódź latająca, dlatego jego funkcjonalność zarówno na wodzie jak i w powietrzu wyprzedza daleko konstrukcje dostosowywane do lądowania na wodzie poprzez doczepienie np. pływaków. W niektórych krajach samolot występuje pod nazwą Seabird lub Seastar.
Dwuosobowa, przeszklona kabina zapewnia komfortowe warunki dla pilota i pasażera, wyposażona w wygodne siedzenia z lotniczymi pasami bezpieczeństwa, półkę na mapy i drobiazgi oraz bagażnik. Klasyczny układ sterowania ze zdwojonymi drążkami i pedałami. Niezależnie działające hamulce z nożnym sterowaniem, elektryczny trymer wysokości. Podwozie chowane mechanicznie ze skrętnym, niesterowalnym kółkiem przednim.

możliwość łatwej operacji zarówno z ziemi jak i z wody przekonała wielu użytkowników zwykłych samolotów do zamiany ich dotychczasowych samolotów na SUPER PETRELa. Najważniejszą cechą jest zdolność do krótkiego startu i lądowania co preferowane jest również przez tych, który kupują swój pierwszy samolot.

szczegółowy program kontroli technicznej połączony z wysoką jakością konstrukcji samolotu, który w całości i od podstaw produkowany jest w zakładach producenta, pozwala zachować imponujący rejestr bezpieczeństwa bez zmian. Opcjonalnie instalowany spadochronowy system bezpieczeństwa również podnosi poczucie bezpieczeństwa.

przy osiągach SUPER PETRELa porównywalnych do innych dwuosobowych samolotów jednosilnikowych charakteryzuje się on jednak znacznie niższymi kosztami eksploatacji, a zatem bardzo korzystnym stosunkiem kosztów do korzyści.

większość samolotów ultralekkich ma bardzo ograniczoną przestrzeń w kabinie i trudno nazwać je wygodnymi. Przestronna kabina w samolotach SUPER PETREL i przyjemne obicia zapewniają zdecydowanie wyższe poczucie komfortu dla dwóch osób wraz z dwoma torbami o wadze ok. 20kg.
Możliwość zdjęcia drzwi i latanie z "zimnym łokciem" to również niezapomniane przeżycie!

Konstruktorom udało się pogodzić lekkość i elegancję sylwetki z dobrymi osiągami oraz łatwością pilotażu. Samolot szybko reaguje na stery i pewnie wchodzi nawet w ciasne zakręty, utrzymuje wysokość i kierunek lotu, zachowuje stabilność w turbulentnym powietrzu i z niezwykłą lekkością odrywa się tak z ziemi jak i z wody.
Wzmocniony kadłub:
Specjalnie wyprofilowany i wzmocniony kadłub absorbuje uderzenia sfalowanej wody oraz pływających po niej odpadków. Dziób i kadłub zostały zoptymalizowane do zwiększonych sił oporu czołowego przy starcie i lądowaniu z wody. Dolne skrzydła stanowią osłonę chroniącą śmigło przed odpryskami wody.

Zespół napędowy stanowi czterosuwowy silnik Rotax 912 ULS (100 KM) i trójpłatowe, kompozytowe, aeroelastyczne śmigło pchające Aero-Sail Peszke o skoku ustawianym na ziemi z ultralekkim kołpakiem z włókien węglowych.
Panel przyrządów:
Przyrządy nawigacyjne, silnikowe i radio montowane są w eleganckiej desce. Dobór instrumentów kompletowany jest na życzenie zamawiającego wraz z indywidualnym projektem ich rozmieszczenia.

Brak komentarzy:
Prześlij komentarz