wtorek, 5 maja 2009

LATAJĄCA ŁÓDŹ

SUPER PETREL - ULTRALEKKA ŁÓDŹ LATAJĄCA
Super Petrel to kompozytowy wodnosamolot, amfibia w układzie dwupłatowca ze śmigłem pchającym. Jest to samolot od początku zaprojektowany jako łódź latająca, dlatego jego funkcjonalność zarówno na wodzie jak i w powietrzu wyprzedza daleko konstrukcje dostosowywane do lądowania na wodzie poprzez doczepienie np. pływaków. W niektórych krajach samolot występuje pod nazwą Seabird lub Seastar.

Dwuosobowa, przeszklona kabina zapewnia komfortowe warunki dla pilota i pasażera, wyposażona w wygodne siedzenia z lotniczymi pasami bezpieczeństwa, półkę na mapy i drobiazgi oraz bagażnik. Klasyczny układ sterowania ze zdwojonymi drążkami i pedałami. Niezależnie działające hamulce z nożnym sterowaniem, elektryczny trymer wysokości. Podwozie chowane mechanicznie ze skrętnym, niesterowalnym kółkiem przednim.
Wszechstronność:
możliwość łatwej operacji zarówno z ziemi jak i z wody przekonała wielu użytkowników zwykłych samolotów do zamiany ich dotychczasowych samolotów na SUPER PETRELa. Najważniejszą cechą jest zdolność do krótkiego startu i lądowania co preferowane jest również przez tych, który kupują swój pierwszy samolot.
Bezpieczeństwo:
szczegółowy program kontroli technicznej połączony z wysoką jakością konstrukcji samolotu, który w całości i od podstaw produkowany jest w zakładach producenta, pozwala zachować imponujący rejestr bezpieczeństwa bez zmian. Opcjonalnie instalowany spadochronowy system bezpieczeństwa również podnosi poczucie bezpieczeństwa.
Niskie koszty eksploatacji:
przy osiągach SUPER PETRELa porównywalnych do innych dwuosobowych samolotów jednosilnikowych charakteryzuje się on jednak znacznie niższymi kosztami eksploatacji, a zatem bardzo korzystnym stosunkiem kosztów do korzyści.
Komfort:
większość samolotów ultralekkich ma bardzo ograniczoną przestrzeń w kabinie i trudno nazwać je wygodnymi. Przestronna kabina w samolotach SUPER PETREL i przyjemne obicia zapewniają zdecydowanie wyższe poczucie komfortu dla dwóch osób wraz z dwoma torbami o wadze ok. 20kg.
Możliwość zdjęcia drzwi i latanie z "zimnym łokciem" to również niezapomniane przeżycie!
Elegancja i łatwość pilotażu:
Konstruktorom udało się pogodzić lekkość i elegancję sylwetki z dobrymi osiągami oraz łatwością pilotażu. Samolot szybko reaguje na stery i pewnie wchodzi nawet w ciasne zakręty, utrzymuje wysokość i kierunek lotu, zachowuje stabilność w turbulentnym powietrzu i z niezwykłą lekkością odrywa się tak z ziemi jak i z wody.

Wzmocniony kadłub:

Specjalnie wyprofilowany i wzmocniony kadłub absorbuje uderzenia sfalowanej wody oraz pływających po niej odpadków. Dziób i kadłub zostały zoptymalizowane do zwiększonych sił oporu czołowego przy starcie i lądowaniu z wody. Dolne skrzydła stanowią osłonę chroniącą śmigło przed odpryskami wody.
Napęd:
Zespół napędowy stanowi czterosuwowy silnik Rotax 912 ULS (100 KM) i trójpłatowe, kompozytowe, aeroelastyczne śmigło pchające Aero-Sail Peszke o skoku ustawianym na ziemi z ultralekkim kołpakiem z włókien węglowych.

Panel przyrządów:
Przyrządy nawigacyjne, silnikowe i radio montowane są w eleganckiej desce. Dobór instrumentów kompletowany jest na życzenie zamawiającego wraz z indywidualnym projektem ich rozmieszczenia.
źródło: www.superpetrel.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz